tirsdag den 26. juli 2011

Sund opskrift: Varme rugbrøds-sandwich

Denne gang står den på varme sandwich. Hurtige, fiberrige og sunde sandwich, der mætter godt og smager fantastisk. Gode til madpakken, mellemmåltid eller til morgenmad. 


Så er det sandwichtid
Man skulle helt tro, at dette her er ved at blive til en madblog. Sådan forholder det sig dog ikke, men jeg er i det kulinariske hjørne, og synes lige, at der er en mere fiks opskrift jeg vil dele med jer.

Som altid kan den varieres i det uendelige. Mest oplagt er det måske at tilføje kød og lave en mozzarellaost og basilikum-variation . Jeg gjorde det dog som i nedenstående opskrift.

Du kan sikkert også bruge en toaster, jeg brugte dog en pande.

Ingredienser
2 skiver rugbrød
Stærk sennep
2 skiver ost
Paprika eller chili
1 tomat

Fremgangsmåde
  1. Rugbrødsskiverne smøres med sennep
  2. Læg skive ost på hver skive og drys med chili eller paprika
  3. Læg tomatskiver mellem de to stykker brød
  4. Klem sammen til en sandwich og varm på panden til osten er smeltet.

Image: Grant Cochrane / FreeDigitalPhotos.net

1 kommentar:

  1. Toasteren er meget bedre til rugbrødstoast. Jeg er begyndt at lave dem ret ofte efterhånden, og bruger udelukkende toasteren nu.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...