onsdag den 3. august 2011

Sund opskrift: Sprøde grønsags- og risfrikadeller .

Frikadeller, der er bedre end din mors. Måske tror du ikke på mig? Men det er de - og så er de fyldt med sunde sager. Aldrig har det været lettere og mere indbydende at få sine daglige grønsager. Læs med og få endnu en fantastisk opskrift. 


Opskriften blev opfundet efter min kone havde klikket rundt inde på www.vegetaropskrifter.com . Jeg er ikke vegetar, men synes, at kødfrie dage kan være en smart måde at skabe lidt sund variation på. I hvert fald blev jeg meget begejstret for disse vege-deller, som vi lavede en stor portion af. Så havde vi både til madpakken, til snacks og noget at fylde i vores pitabrød. Måske fik jeg også lidt ekstra kosmisk karma oven i hatten, når jeg ikke var med til slå et dyr ihjel - hvem ved?

Ingredienser:
  • 300 g afkølede ris
  • 500g frostgrønt 
  • 2 løg
  • 2 fed hvidløg
  • 4 æg
  • 1/2 dl grønsagsboullion  
  • 1 tsk salt
  • ca. 100g mel  
  • Evt. karry  
Fremgangsmåde 
  1. Ris koges og afkøles 
  2. Frostgrønt, løg, hvidløg og bouillon blendes til en ensartet masse
  3. Den blendede masse blandes med ris, æg, karry, salt og æg. 
  4. Formes til små frikadeller og stegs i rigeligt med olie på panden.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...