torsdag den 26. september 2013

Ab Wheel - effektiv mavetræning

Ab wheel'et er muligvis det eneste mavetræningsredskab, der rent faktisk virker. Billig og lille, men stadig uhyggelig effektiv til at træne hele muskelkorsettet intenst og endda ved at involvere det meste af overkroppen.  

Ab Wheel Fra Abilica.
Jeg husker Tv-Shop fra min barndom, hvor der kørte endeløse reklamer for alverdens træningsskrammel, der lovede vilde resultater uden sved på panden.

Men der var Ab Wheel'et, som rent faktisk ikke var det rene nonsens.

Og lige præcis Ab Wheel'et stiftede jeg bekendtskab med igen, da jeg begyndte at styrkeløfte og var optaget af at finde de øvelser, der tidsmæssigt var mest effektive. 

I alt sin enkelthed er et Ab Wheel blot et lille hjul, hvor en stang er trukket igennem midten og påført to håndtag.

Og det er ganske enkelt et ubehagelig effektivt redskab, og det har mine varmeste anbefalinger.

Forleden fik jeg tilsendt et Ab Wheel fra Abilica, som til 145 kr er et fornuftigt bud på et godt Ab Wheel. Der følger endda en lille skummåtte med, som man kan hvile sin knæ på, hvis man er til den slags.

Hvordan bruger jeg Ab Wheel'et? 

På sin vis er det enkelt at bruge et Ab Wheel. Omvendt kan lænden hurtig komme i problemer, hvis det bruges forkert. I videoen herunder fra Maxer.dk forklarer Jacob Beermann på glimrende vis, hvordan det bruges og varieres.


Vær opmærksom på at lave opspænd i muskelkorsettet ved at "holde vejret", som Jacob kort nævner i begyndelsen. Og husk at helst ikke skulle være noget pres på nedre ryg, hvis du laver øvelsen ordenligt.

God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...