lørdag den 14. maj 2011

Kom i form foran pc'en - ganske gratis

I denne artikel kigger vi på hjemmetræning. Jeg viser dig,  hvordan du kan lave effektiv cirkeltræning foran pc'en uden noget udstyr. Det eneste det kræver er gulvplads og en internetopkobling. 

Forleden læste jeg en tråd inde på iform.dk's træningsforum, hvor trådstarteren skrev således:
Hejsa,
Jeg er en overvægtig pige på 23, som er i gang med at forandre min hverdag så jeg kan tabe mig. Jeg har cyklet 1 time om dagen igennem længere tid, og går nogle 5 km. ture, som en dag skal blive til løbeture, når jeg har tabt mig så meget at mine led kan holde til løb. Jeg kunne godt tænke mig at indarbejde noget styrketræning i min motion, men jeg har ikke mulighed for at gå i motioncenter og heller ikke plads til kompliceret udstyr. Så jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med tips til hvordan man kan lave et basis styrkeprogram, som jeg kan lave 2-3 gange om ugen, uden udstyr.
Da jeg havde læst spørgsmålet, kom jeg i tanke om, at jeg havde set et online cirkeltræningsprogram inde på Motion-online. Ideen er temmelig genialt, da alt hvad det kræver er internetadgang og gulvplads.

Hvordan kommer jeg i gang? 

Klik på lænket, og vælg én af de 5 niveauer. Niveau 1 er letteste niveau med 12 minutters træning med 4 styrke- og 4 kondistationer. Niveau 5 er det hårdeste, og varer 32 minutter med 8 styrke- og 8 kondistationer.

Du behøver ikke varme op, da første runde af de tre, skal udføres i moderat tempo. Anden runde i et anstrengende tempo og sidste runde skal skal være med maksimal ydelse.

Hvis du skulle undre dig over, hvad der sidder på dit ansigt efter de tre runder, så er det sikkert gulvet.Cirkeltræning er hårdt, men effektivt til at komme i form med.

Hvorfor er cirkeltræning noget for mig?
I form foran skærmen - perfekt!

Cirkeltræning er en gammel kending fra træningsverdenen, der kombinerer styrke- og konditionstræning. Med et minimum af udstyr får man en meget alsidig træning, der ikke blot øger din styrke, kondition og koordination, men også er meget tidseffektiv.

Selvfølgelig kan der også bruges udstyr som håndvægte, maskiner og lignende, men kropsvægtøvelser, som i programmet ovenfor, byder også på rigeligt med udfordring.

Nu er du klædt på til en kick ass træning - og oven i købet ganske gratis. Hvad er så din undskyldning for ikke at komme i den bedste form nogensinde?






mage: Photostuck / FreeDigitalPhotos.net

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...