onsdag den 1. august 2012

Ærtedip - simpelt og hurtigt.

Ærtedip lavet på sommerfriske eller frosne ærter smager fantastisk, og kan bruges som et hurtigt alternativ til humus eller guacamole. Dippen er desuden fiberrig og proteinrig og derfor som skabt til vegetar eller slankekur. 



Er det ikke pudsigt, som alle geniale ting her i verden altid er kendetegnet ved at være simple og ligetil? Og lige præcis den erkendelse bruger jeg altid som lakmusprøve på nye ideer og påfund, som  jeg bliver præsenteret for - og det gælder også  inden for madlavning og træning.

Ærtedip er under alle omstændigheder simpelt og hurtigt at lave, og kan som alle gode opskrifter bruges på et utal af måder.

Nedenstående opskrift laver jeg tit og spiser på et stykke knækbrød.

Ingredienser
  • To kopper friske ell optøede ærter
  • En kop flødeost
  • Saft fra lime eller citron
  • Lidt revet eller finhakket løg
  • Salt og peber
Fremgangsmåde
Super simpelt, bare frem med blenderen og blende indtil du får en passende konsistens.
Smag til med salt og peber.

Server med knækbrød og nyd i stilhed.

Image: www.viskalspise.dk

4 kommentarer:

  1. Tak for ideen.
    Den ser lækker ud - og nem og enkelt, som du skriver.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. God ide, den skal prøves. Jeg vil dog lige høre hvad for noget flødeost du benytter? ift. smag/fedt osv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger en neutral flødeost - det kunne fx være Buko eller Philadelphia

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...