fredag den 28. december 2012

250.000 hits og årets top 5

Året er ved at være slut og blogger har just rundet de 250.000 hits. Det er bestemt noget at fejre, og derfor vil jeg komme med min personlige top 5 over årets blogindlæg, som har været øjenåbnere for mig.  

Samtidig skal alle faste læsere have en stor tak for at støtte bloggen. Det er ingen hemmelighed, at det til tider kan kræve vilje at skrive blogindlæg, og det betyder alt for min motivation at vide, at der sidder over 400 læsere derude og forventer opdateringer. Og tusinde tak for det. 

Og til alle jer andre, som kigger forbi fra tid til anden - tak for det! Jeg håber, at I vil overveje at melde jer som faste læsere, så I altid er opdateret med nyt her fra bloggen



Nummer 5: Hverdag og træning - et interview med en læser 


Tilbage i  juni skrev jeg lidt frem og tilbage med læseren Signe Sørensen omkring artiklen"Effektiv træningsprogram uden dikkedarer", og heldigvis ville hun gerne prøve programmet og stille op til et interview for at fortælle, hvordan det var gået bagefter.

Det var en skæg oplevelse at være interviewer, som selv om indlægget nok aldrig kommer til at vinde nogen Pulitzer, så har det givet mig lyst til at lave mange flere læserinterviews i fremtiden. 


Nummer 4: Sund pizza - sådan 



Jeg skrev denne artikel for at prikke lidt til den holdning, at mad kan være usundt. Hele tanken omkring sund og usund mad er noget misvisende. Selvfølgelig er det aldrig en god ide at proppe sig med slik, men slik er heller ikke mad. Slik er slik.

Når vi taler mad derimod, så handler sundhed om kvaliteten af råvarerne. Og selvfølgelig kan fx en pizza sagtens være et sundt og nærende måltid, hvilket jeg forsøgt at vise i denne artikel. 

Og så var det lidt sjovt, at jeg fandt en artikel fra en italiensk kræftforsker, som fremhævede lige præcis pizzaen. 


Nummer 3: De 7 værste slankemyter 


Når træning og kost er ens store hobby, så kan det nogle gange komme bag på mig, at gamle myter omkring slankekure stadig lever i bedste velgående.

Men det giver trods alt en masse materiale til bloggen her, og viser bare, at der nok altid vil være et stort behov for at formidle, hvordan effektive og fornuftige slankekure kan se ud.

Et par måneder efter skrev jeg et lignede indlæg, der hed "Bloggens hyppigste spørgsmål om vægttab", som stort set handlede om samme emne.

Og mon ikke, at jeg kan se frem til at skrive et par stykker mere i fremtiden?


Nummer 2: Hvorfor den atletiske krop ikke findes 


Det var super spændende at se OL og følge atleterne i tv. Og jeg lå mærke til, at der samtidig var et enormt fokus på atleternes fysik og en debat omkring deres kost og træning. Alt sammen spændende, men det provokerede mig, at det blev så kommercielt. 

Vi må nemlig ikke glemme, at der er en kæmpe sundhedsindustri, der investerer i, at få os almindelige mennesker til at føles os mindre værd end atleterne, og lokke os til at købe kosttilskud, proteinpulver, bestemte sportsmærker etc. 

Og derfor forsøgte jeg at vise med billedserien fra Sports Illustrated for Women, at det atletiske kropsideal er en illusion. 


Nummer 1: 4 ting som kvinder burde gøre i træningscentret - men ikke gør


Faste læsere ved, at jeg har et horn i siden på træningscentre, der gør forskel på mænd og kvinder træningsmæssigt. Tidligere udgav jeg artiklen Skal kvinder træne som mænd for at lidt luft ovenpå en oplevelse i mit lokale træningscenter, hvor en instruktør anbefale et nyt medlem at træne i maskiner, fordi hun var kvinde.

Det var jeg mildt sagt uenig i, og måtte holde begge hænder over munden for ikke at komme med alverdens edder og forbandelser.

Jeg fik senere lyst til at uddybe, hvorfor så mange kvinder bruger timer i træningscentret uden at komme en tøddel tættere på deres mål, og uden at se resultater af deres træning.

Artiklen fik samtidig en enorm succes og næsten 5000 hits på ganske kort tid, hvilket jeg var enorm glad for.

Tænk, hvis der nu er over 5000 kvinder i træningscentrene, der træner tungt og med frie vægte. Fantastisk, ikke?


Tusinde tak - og del gerne artiklerne


Og endnu en gang mange tak for, at du følger bloggen. Jeg vil altid meget gerne have kritik og ideer til kommende artikler. Enten via kommentarboksen herunder eller på Sundhedoglivsstil(snabela)Hotmail.com 

Og husk, at du altid gerne må bruge mine artikler på din egen blog eller dele dem med andre.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...