søndag den 9. juni 2013

Hvorfor mine undskyldninger ikke er gode nok.

Jeg har for travlt til at træne. Jeg har ikke råd til at spise sundt. Jeg er født med et lavt stofskifte. Vi har alle vores undskyldning. Denne gang viser jeg dig videoen, som virkelig ændrede mit perspektiv på undskyldninger.



For tiden træner jeg et fuldkropsprogram, hvor jeg skal squatte ved hvert træningssession. Og er der noget jeg hader mere end at squatte, så er det at squatte ofte.

Derfor sker det tit, at jeg får ondt af mig selv, når stangen gnaver i nakken, benene ikke vil mere og jeg stadig har gentagelser til gode.

Ingen undskyldninger er gode nok

Og så kommer undskyldningerne susende for mit indre øre:

"Ah, men det er også vigtigt ikke at presse sig selv". "Du behøver ikke køre max effort hver gang". "En gentagelser fra eller til betyder ikke alverden". "Pas nu på dig selv - gør knæet desuden ikke også en smule ondt?".

Alle har deres yndlingsundskyldninger. Og alle ved, at det lige præcis kun er undskyldninger.

Men videoen herunder, som virkelig gjorde et stort indtryk på mig, sætte i den grad min indstilling til træningen i perspektiv. Hvis Scott Belkner kan, så er der dælme ingen undskyldninger gode nok for, at jeg ikke kan nappe de sidste gentagelser.



Vi vælger vores indstilling

Jeg håber, at Scott også gør et indtryk på dig. For du har sikkert også undskyldninger for ikke at kunne træne regelmæssigt, spise sundt eller nå et af dine mål.

Og det bringer os tilbage til den urgamle sandhed: Det eneste vi i virkeligheden har kontrol over, er vores indstilling.

Herfra er det et valg vi tager. Giver vi den fuld skrue for det vi brænder for, eller vil vi have ondt af os selv?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...