onsdag den 11. februar 2015

Frivend - kompakt fuldkrops-træning

Med frivend kan du træne store dele af kroppen. Og det er guld værd at vide, hvis du er presset på tid og ikke vil miste dine hårdt tjente træningsresultater. 

Den klassiske frivend fra hæng, som mange kender fra vægtløftning, er en utrolig alsidig øvelse. Stort set alle kroppens muskler rammes, og træningen bliver derfor meget effektiv.

Med andre ord kan du i store træk få en fuldkrops-træning med én enkelt øvelse.

Alligevel er det yderst sjældent, at jeg ser den brugt i træningscentret, og det skyldes muligvis, at kendskabet til den mangler eller mange mener, at det er en teknisk svær øvelse.

Sådan udføres frivend fra hæng (hang cleans) 

Da jeg skulle lære frivend, var eneste kommentar fra træneren blot "dødløft, hop og grib stangen", og mere har jeg aldrig tænkt over det. Derfor synes jeg ikke, at det er nogen specielt svær øvelse.

Herunder viser Miranda fra Mayhem Crossfit, hvordan frivend skal udføres. Se klippet et par gange og forsøg med en lav vægt, indtil du har fanget teknikken.

 


Hvis du har brug for flere detaljer, så viser Anders Nedergaard fra Maxer.dk også, hvordan frivend skal udføres. Han viser power-versionen, der betoner et kraftigt træk i stangen.





Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...