onsdag den 25. april 2012

Træning med spillekort

Selv om du er ude at rejse, har travlt eller bare ikke har lyst til at bruge et fitnesscenter, så er alt, hvad du skal bruge for at få en intensivt og effektiv træning et sæt spillekort. Det er alt! Læs med og få et fif til, hvordan du kan variere og gøre din træning sjovere.


Du ved sikkert udemærket, hvordan aftaler, møder eller arbejde pludselig kan gøre kål på enhver form for planlægning eller intension om at få trænet regelmæssigt.

Hverdagens uforudsigeligheder kan desværre aldrig helt undgås, men derfor er det stadig frustrerende at måtte droppe de ambitioner, man havde om fx at komme i centret hver anden dag eller få løbet 20 kilometer om ugen.

Men her kan et almindeligt spil kort være løsningen - og måske endda blive din foretrukne måde at bygge din træning op på.

Kortene bestemmer din træning

Princippet er enkelt. Du trækker øverste kort og udfører den øvelse, som kortet står for. Og så arbejder du dig gennem hele bunken.

Typisk vælger du én øvelse for hver kulør. Det vil sige fire øvelser i alt. Øvelserne vælges naturligvis, så alle kropsdele trænes. Jokeren kan stå for pause eller for en specielt krævende øvelse.

Herunder er tre videoer som viser eksempler på, hvordan træningen kan sammensættes. Der er en basis, lettere og svære version. Og jeg skal hilse at sige, at den sværere version giver hår på brystet og en frisk smag af lunge i munden.

Basis versionen


Den lettere version


Og den sværere version


Hvordan bruger jeg så denne træning?

Grundet min forstuvede ankel bruger jeg lige nu en version af spillekortstræningen, hvor jeg skifter mellem armstrækker, kropshævninger, mavebøjninger og rygstrækkere. Og det var derfor, at jeg fik lyst til at dele ideen med dig.

Det er nemlig en motiverende form for træning, fordi den kun kræver spillekortene og lidt gulvplads. Og så kan jeg gøre det hvornår som helst, jeg har en ledig halv time.

Jeg vil foreslå, at du forsøger dig med en af de ovenstående videoer - måske skal du begynde med et halvt sæt spillekort og så arbejde dig frem mod et helt sæt. Senere kan du så tage en af de hårdere versioner.

Træningen er perfekt til kredsløbstæning og styrketræning - og er et glimrende eksempel på, at god og effektiv træning ofte er simpel træning.

Og husk, at du hjertens gerne må bruge denne artikel på din egen blog eller hjemmeside. Og giv den en +1 med Google-knappen herunder, hvis du synes om den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...