torsdag den 17. maj 2012

Hindbær-havregrød med vanilje

Havregrød er måske én af vores sundeste og letteste morgenretter. Og piftet op med modne hindbær og vanilje, så er det svært at finde en god grund til ikke at spise morgenmad. Læs med opskriften på hindbær-havregrød med vanilje og kom godt fra start! 

Og mørk chokolade er prikken oven í'et.
Rigtig mange springer morgenmaden over. Måske har de for travlt eller tror ikke, at morgenmaden er særlig vigtigt. Men jeg ser dagligt forskellen på elever, der møder til undervisning med og uden mad i maven. Og forskellen er slående.

Jeg er overbevist om, at morgenmaden er forudsætningen for at at kunne koncentrere sig fra morgenstunden, og have energi i begyndelsen af dagen.

Og så er jeg temmelig sikker på, at det er én af hjørnestenene for enhver sucessfuld slankekur.

Opskriften herunder er én mine morgenklassikere. Nogle gange er det med jordbær eller blåbær, men denne gang havde jeg hindbær liggende i fryseren.

Ingredienser 
  • 1 dl  havregryn 
  • Et par vaniljekorn - evt. vaniljesukker
  • Lidt havsalt
  • 1 dl kogende vand
  • 250 g frosne hindbær (kunne i princippet være alt frugt)
  • Evt. lidt honning eller sukker
Fremgangsmåde 
  1. Havregryn, vanilje, salt blandes i en lille skål
  2. Hæld kogende vand over, rør rundt og lad stå trække i 5 min. 
  3. Hindbærene moses og blandes i grøden 
  4. Smag evt. til med honning eller sukker
Image: www.chocolatecoveredkatie.com

2 kommentarer:

  1. lyder lækkert! Vi laver også tit havregrød til morgenmad da vi alle elsker det, vi kommer ofte forskellige kerner i og drysser med rå kanel og rosiner eller lidt småt skåret banan. Jeg har ikke prøvet med bær i endnu, men det vil jeg gøre:-)

    SvarSlet
  2. Det er i hvert fald et hit herhjemme, men det er nok mere pga. den lyserøde farve.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...