lørdag den 19. maj 2012

Gorgonzola- og pærepizza

Det lyder mærkeligt, men gorgonzola og pære supplerer hinanden helt utrolig godt. Der er et eller andet magisk over gorgonzolaens skarpe smag og pærens sødme. Kom frisk og prøv denne nye kombination - måske bliver gorgonzola- og pærepizza din nye yndlingsvariant? 

Gorgonzola og pærepizza

Nu ville jeg gerne tage æren for denne opskrift og blive kendt for at være et kulinarisk geni og utrolig nytænkende. Det er jeg langt fra, men jeg er glad for at prøve nye opskrifter, og her er én som overraskede mig positivt. Og derfor synes jeg, at du bør prøve den.

Den originale opskrift er denne Pear and Gorgonzola Cheese Pizza fra Allrecipies.com

Jeg lavede en tillempet version en gang børnene og jeg skulle have noget at spise i en fart, og det var bestemt vellykket. Samtlige minipizzaer blev spist med stor velbehag. 

Ingredienser  
  • ca. 100 g gorgonzola
  •  9 grove pitabrød
  • 1 stort løg
  • 100 g mozzarellaost 
  • 1 stor moden pære
  • Lidt tørret oregano
Fremgangsmåde 
  1. Pæren og løget skæres i tynde skiver
  2. Ost skæres i passende stykker 
  3. Mozzarella lægges nederst og resten af ingredienserne i et sindrigt mønster ovenpå
  4. Til sidst drysses en smule oregano henover
  5. Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min. 
Hvis du har tid til at lave din egen pizzadej, så kan du finde en god opskrift på en hurtig og let fuldkornsdej til pizza her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...