fredag den 22. juni 2012

Sund opskrift: Grøn Smoothie

Hvis du elsker kølige søde smoothies, men ikke er vild med grøntsager, så er her en fantastisk let måde at slå to fluer med ét smæk. Grøn smoothie med det bedste fra grønsagernes og frugternes verden. Og endda med et bonus skud af omega-3.


Jeg fandt denne smoothie-opskrift i en gratisavis, som jeg tilfældigvis fik fingerne i. Og I kender mig godt nok til at vide, at jo mere mystiske opskrifterne ser ud, jo mere nysgerrig bliver jeg efter at prøve dem af.

Denne her var god.  Og ikke nok med, at den smagte godt. Farven var helt fantastisk, og jeg følte mig meget sund og helse-agtig, da jeg drak den.

Ingredienser (til to store glas):
  • To modne bananer
  • En skrællet pære
  • En håndfuld grønkål (evt. spinal eller broccoli)
  • 1 dl appelsinjuice
  • 1 dl iskoldt vand
  • Et par isterninger
  • 1 spsk knuste hørfrø  
Fremgangsmåde
  1. Bananer, pærer, kål, juice, vand, isterninger og hørfrø kommes i en blender. Der blendes til, at smoothien får den rette konsistens.
Og bon appetite med grøn samvittighed.

Image: http://doubl3helix.blogspot.dk/

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...