tirsdag den 18. september 2012

Pasta med gorgonzola og spinat

Spinat og gorgonzola er den perfekte kombination. Og har du 20 minutter og lidt pasta, så har du et ægte italiensk måltid, der kan lede tanker hen på sol og sensommervarme for en kort stund.



Jeg kan rigtig godt lide gorgonzola, og derfor leder jeg altid efter gode undskylder for at putte det i maden. Her er en meget god én af slagsen - og en næsten autentisk italiensk endda.

Jeg har brugt tørret grovpasta, men frisk pasta kan også bruges. Husk blot, at kogetiden er noget kortere.

Og jeg har tilpasset gorgonzola-mængden til normale menneskers smag, hvis du er en ostegris som jeg, så kan retten sagtens tåle den dobbelte portion.

Ingredienser
  • 500g pasta 
  • 2 hakkede løg
  • 200 g champignon i skiver
  • 400 g frossen spinat 
  • 1 dl grønsagsbouillon
  • 1 dl madlavningsfløde
  • 150 g gorgonzola 
  • salt og peber
  • Olivenolie
Fremgangsmåde
  1.  Pastaen koges som anvist på posen
  2. Steg løg og champignon i lidt olivenolie
  3. Spinat tilsættes og steges med indtil det meste af væden er fordampet. 
  4. Bouillon og fløde kommes i retten og hele blandingen koges godt igennem. 
  5. Tilsæt gorgonzolaen i små tern og smag til med salt og peber
  6. Pastaen vendes i sovsen og serveres straks.
Image: http://www.ezrapoundcake.com/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...