mandag den 2. september 2013

Ovnbagte tomater - duften af middelhav på 15 min.

Ovnbagte tomater er noget af det mest velsmagende og letteste tilbehør, du kan lave. På ganske få minutter dufter hele køkkenet af middelhav. Og sammen med groft brød er det et velsmagende vegetarisk måltid i sig selv.


Jeg har været så heldig at mine planter har givet et stort udbytte af tomater i år, og derfor har jeg fundet en masse af mine gamle tomatopskrifter frem igen. Denne her er en af favoritterne. Hurtig og utrolig velsmagende.

Ingredienser
  • 500 g tomater  (ca. 8 stk.) skåret i halve
  • 4 fed hvidløg
  • 50 g brødkrummer
  • 3 spsk. hakket persille
  • Salt og friskkværnet peber
  • 3 spsk. revet parmesan 
  • 1 spsk. olivenolie
Fremgangsmåde
  1. Varm oven op til 200 grader
  2. Hvidløg, brødkrummer, persille, salt og peber blandes sammen.
  3. Fordel blandingen over de halve tomater. Drys med ost og olivenolie. 
  4. Bages i et fad i ca. 15 minutter til overfladen er lysebrun.
Image: Aroundtheplate

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...